اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

استيو جابز بانفوذترين مرد جهان

 

 

استيو جابز در تازه‌ترين نظرسنجي انجام شده به‌عنوان بانفوذترين مرد جهان انتخاب شد.


به گزارش ايسنا، وب‌سايت معتبر AskMen در تازه‌ترين رتبه‌بندي خود از با نفوذترين مردان جهان نام استيو جابز، اسطوره دنياي فناوري اطلاعات را در صدر فهرست خود قرار داد.


در ليست جديد اين وب‌سايت 49 مرد با نفوذ جهان بر اساس نظرسنجي از مردم انتخاب شده‌اند و در ميان آن‌ها ستارگان و افراد معروفي از سينما، فناوري اطلاعات، ورزش، سياست و غيره به چشم مي‌خورند.


در ميان 10 مرد بانفوذ جهان، علاوه بر استيو جابز نام لري پيج ـ موسس گوگل ـ نيز در رتبه سوم به چشم مي‌خورد. گروه آنونيموس يا ناشناس نيز در مکان هشتم اين فهرست قرار گرفته است. مارک زوکربرگ ـ بنيانگذار فيس‌بوک ـ نيز نتوانسته جايگاهي بهتر از 27 را در اختيار خود بگيرد.


نکته جالب اين است که رييس جمهوري آمريکا در رتبه 21 فهرست جديد AskMen جاي گرفته است.

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:22
ازیتا کرمی

درگیری ناول و مایکروسافت بر سر ویندوز 95

 

 

اگر چه دیگر کسی در دنیا از ویندوز قدیمی 95 استفاده نمی کند، اما ناول در این زمینه پرونده ای را بر ضد شرکت مایکروسافت در دادگاه مطرح کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از اینفوورلد، ناول مدعی است مایکروسافت عمداً ویندوز 95 را با تاخیر عرضه کرد تا به برنامه کاربردی وردپرفکت این شرکت آسیب بزند. این نرم افزار تجاری از جمله محصولات محبوب ناول در اواسط دهه 90 میلادی محسوب می شد. 
هدف مایکروسافت از این کار تکمیل نرم افزار آفیس خود و بازاریابی بهتر آن با هدف از میدان به در کردن وردپرفکت عنوان شده است. 
ناول سالهاست که این شکایت از مایکروسافت را در دادگاه های مختلف پیگیری می کند و احتمال می رود در جریان رسیدگی به این پرونده بیل گیتس رییس وقت مایکروسافت هم به عنوان مطلع در دادگاه حاضر شود. 
مایکروسافت این ادعاها را بارها رد کرده و می گوید تاخیر در عرضه ویندوز 95 فقط یک علت داشت. 
این شرکت قصد داشت با فراغ بال و در فرصت بیشتر در مورد امکانات و ویژگی های ضروری در این سیستم عامل تصمیم گیری کند.  
قرار است دادگاهی در شهر یوتا به این پرونده رسیدگی کند. ناول در شکایت خود خواستار دریافت 2.5 میلیارد دلار غرامت از مایکروسافت شده است.

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:21
ازیتا کرمی

بودجه 8 میلیارد یورویی اروپا برای افزایش سرعت اینترنت

 

 

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا می گوید به منظور ارتقای سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت برای شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه بودجه ای 8 میلیارد یورویی اختصاص خواهد یافت.
 
به گزارش فارس به نقل از تک وب، با استفاده از این بودجه سرعت اجرای طرح های فعلی برای افزایش سرعت اینترنت هم بیشتر شده و امکان اجرای برخی طرح های جدید هم به وجود خواهد آمد. 
قرار است جزییات این طرح بزودی منتشر شود. هدف اصلی از اختصاص این طرح افزایش امکان استفاده از ظرفیت های اقتصادی بالقوه موجود در اینترنت برای همه شهروندان اعلام شده است. 
اروپایی ها که در 5 سال اخیر در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از رقبای خود در شرق آسیا عقب افتاده اند تلاش دارند به هر نحو ممکن این عقب ماندگی را جبران کنند.
اعضای کمیسیون اروپا معتقدند هر یک یورویی که خرج این طرح می شود در آینده باعث تولید 6 تا 15 یورو سرمایه خواهد شد. اپراتورها و شرکت های مخابراتی و فناوری در اروپا می توانند با ارائه طرح های خود در این زمینه بخش هایی از این بودجه را به خود اختصاص دهند. 
هدف اصلی از اجرای این طرح و طرح های مشابه آن است که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال 2020 به اینترنت با حداقل سرعت 30 مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند و نیمی از جمعیت نیز این زمان به اینترنت با سرعت 100 مگابیت در ثانیه دسترسی یابند.

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:20
ازیتا کرمی

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در کشور/ 7 میلیون ایرانی مشترک می شوند

 

 

تلویزیون اینترنتی مبنتی بر شبکه باند پهن براساس برنامه پنجم توسعه در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت تا ظرف 4 سال آینده بالغ بر 7 میلیون نفر بتوانند از آن استفاده کنند.
به گزارش مهر، IP-TV یا همان تلویزیون اینترنتی به ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت گفته می شود.


همگامی ایران در دسترسی به پدیده جهانی IP-TV
 
پدیده جهانی تلویزیون اینترنتی فرصتی برای شرکت‌های مخابراتی در جهت استفاده بهتر از زیرساخت‌های خود به منظور ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روی شبکه‌های IP فراهم کرده است و به همین دلیل امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع، ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌های IP آغاز کرده‌اند.
 
در اکثر کشورها به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوریهایی چون ADSL+ 2 که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IP-TV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است.
 
پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو برطبق تقاضا، فیلم بر طبق تقاضا که کاربران از یک" بانک فیلم" فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره ‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IP-TV عنوان شده که قرار است همگام با دیگر کشورها در ایران نیز راه اندازی شود.
 
تلویزیون اینترنتی برای 7 میلیون ایرانی
 
به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق توافقهای صورت گرفته با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرای پروژه تلویزیون اینترنتی مبتنی بر شبکه باند وسیع را آغاز کرده که قرار است براساس این توافقات، سازمان صدا و سیما مسئولیت تولید محتوای این تلویزیون کابلی را عهده دار شود.
 
در این راستا رضا تقی پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برای راه اندازی تلویزیون باند پهن در کشور اظهار داشت: براساس اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه، تلویزیون کابلی باید تا پایان این برنامه در کشور راه اندازی شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود این امر تا سال چهارم برنامه پنجم توسعه محقق شود.
 
وی با پیش بینی اینکه بیش از 7 میلیون نفر مشترک تلویزیون کابلی خواهند بود، اضافه کرد: با راه اندازی این تلویزیون تمامی محتواهای اینترنتی، ویدیو درخواستی – VOD – و انواع بازیهای رایانه ای برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. به این معنی که امکان استفاده از بازیهای رایانه ای به صورت آنلاین برای مشترکان و کاربران فراهم شده و سایر کاربران از دیگر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند.
 
تقی پور با تاکید بر راه اندازی مراکز رایانش ابری در کشور تصریح کرد که خدمات IPTV دو سال بعد از راه اندازی در ایران از طریق این مراکز ابری برای سایر کشورها نیز خدمات ارائه خواهد کرد.
 
راه اندازی تلویزیون اینترنتی از دو سال پیش در دست مخابرات


به گزارش مهر، مقدمات راه اندازی تلویزیون اینترنتی به عنوان یکی از سرویس های ACS – خدمات ارتباطی پیشرفته – از اواخر سال 88 در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و حتی گفته شده بود که کانالهای انتقال تصویر شبکه برای  ارائه این سرویس آماده شده و مذاکرات با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید محتوا بر روی این شبکه آغاز شده است.
 
گفته می شود که ارائه IP-TV مستلزم تهیه محتوا برای انتشار، مدیریت محتوا و رساندن آن با کیفیت و امنیت مناسب به کاربر نهایی است و براین اساس سازمان صدا و سیما باید نقش کلیدی در تامین محتوا در این پروژه ایفا کند.

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:16
ازیتا کرمی

تهدید زیرساختارهای رایانه‌ای توسط فرزند استاکس نت/ هدف رایانه‌های صنعتی

 

 

ویروس جدید رایانه ای که گروهی آن را "فرزند استاکس نت" می نامند کشف شده است و محققان از خطر احتمالی حمله این ویروس به رایانه های زیرساختارهای حیاتی در سرتاسر جهان ابراز نگرانی می کنند.
به گزارش مهر، کرم مرموز استاکس نت که شاید پیچیده ترین ویروس در تاریخ جهان به شمار رود، با هدف تخریب ساختارهای رایانه ای نیروگاه های ایران طراحی شده بود، اما کرم جدید که "دوکو" نام دارد به اندازه استاکس نت هدفمند نیست.


با این همه میزان کدهای مشترک این ویروس با استاکس نت به اندازه ای است که محققان شرکت سیمنتک می گویند این ویروس باید توسط همان گروهی نوشته شده باشد که استاکس نت را نوشته است و یا گروهی که "دوکو" را طراحی کرده به کدهای استاکس نت دسترسی داشته است.


با این همه به نظر می آید هدف دوکو ورود به رایانه های صنعتی است، زیرا ردپای به جامانده در رایانه هایی که مورد هجوم این ویروس قرار گرفته اند نشان می دهد که ویروس بیشتر رایانه ها و سیستمهای کنترلی صنعتی را هدف قرار داده است.


سیمنتک گمان می برد هدف اصلی دوکو جمع آوری اطلاعات برای اجرای حمله ای قدرتمند به زیرساختارهای رایانه ای در آینده است. به گفته این شرکت مهاجمان در جستجوی اطلاعاتی از قبیل مدارک طراحی که می تواند در حملات آینده به آنها در نفوذ کردن به سیستمهای کنترلی کمک کند هستند.


در حال حاضر دوکو تنها روزنه ای را در سیستمهای آلوده باز کرده و آنها را به رایانه ای مرکزی در جایی از هند وصل می کند، هنوز از جانب این رایانه دستوری به رایانه های آلوده ارسال نشده اما به گفته متخصصان افرادی که این سیستمها را در کنترل خود بگیرند تقریبا قادر به انجام هر کاری خواهند بود.


از سویی دیگر متخصصان شرکت F-secure  این ویروس را به دلیل شباهتهای زیادی که به استاکس نت دارد از اعضای نزدیک خانواده این ویروس می دانند و دوکو پس از ایجاد روزنه ای در سیستمهای رایانه ای آن را برای 36 روز باز نگه داشته و سپس به صورت خود به خود نابود می شود.


سیمنتک برای اولین بار در روز جمعه در مورد وجود این ویروس اخطار داد، پس از اینکه شرکت امنیتی ناشناسی با یکی از شرکتهای اروپایی قربانی این ویروس برای شناسایی آن همکاری کرد. محققان سیمنتک برای یک هفته برای شناسایی دوکو و ویژگی هایش به مطالعه و تحقیق پرداختند و دریافتند این ویروس تا کنون رایانه های زیادی را در سرتاسر جهان به خود آلوده کرده است.


سیمنتک احتمال می دهد این ویروس دست کم از دسامبر سال 2010 در میان رایانه های جهان در حال پرسه زدن و جمع آوری اطلاعات بوده است. متخصصان شرکت مک کافی نیز در وبلاگ خود اعلام کرده اند دوکو به صورت قطعی توسط سازندگان استاکس نت ساخته شده است و یکی از دلایل این اطمینان استفاده هر دو ویروس از گواهینامه دیجیتال تقلبی و به سرقت رفته شرکتهایی در تایوان استفاده می کنند. استفاده از آنچه به نظر گواهینامه های دیجیتالی مجاز می آیند منجر به فریب خوردگی بیشتر شرکتها می شود و همچنین ثابت می کند سازندگان این ویروسها به اندازه ای باهوش هستند که صادر کنندگان این گواهینامه ها را نیز فریب دهند.


بر اساس گزارش ان بی سی، شرکت سیمنتک هنوز بررسی های خود را بر روی این ویروس به پایان نبرده زیرا هنوز نمونه های زیادی از قربانیان مختلف ویروس دوکو در اختیار دارد که باید بر روی آنها مطالعه کند. به گفته این شرکت، در روزهای آینده سیمنتک بر روی منابع دیگری متمرکز خواهد شد تا شاید اطلاعات بیشتری درباره عملکرد سازندگان این ویروس دریابد.


سیمنتک می گوید بر خلاف موضوع استاکس نت، نکته کلیدی که در این پرونده جدید ناپدید شده این است که کسی نمی داند سازندگان ویروس دقیقا به دنبال چه هستند.

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:14
ازیتا کرمی


گزارش عصرایران از لاتاری همراه اول: مرکز استان اصفهان، شیراز است یا اصفهان؟!

 

 

mdftabnak.jpg


 


اگر این کار لاتاری و حرام نیست و منع قانونی هم ندارد ، مسوولان محترم اعلام کنند تا بقیه هم بتوانند در این دریا توری بیندازند و در ماهیگیری همراه اول سهیم باشند!


همراه اول که قاعدتاً باید به عنوان یک شرکت مخابراتی معظم همواره در صدد ارتقای سطح خدمات خود باشد ، به جای این روند ،‌ جایگاه خود را تا حد یک برگزار کننده مسابقات لاتاری تقلیل داده و با راه اندازی یک شوی موهن ، از مشترکان خود پول های کلان می گیرد!


به گزارش عصرایران،‌ اخیراً شرکت همراه اول ، با راه اندازی یک "مثلاً مسابقه"‌بین مشترکان خود از آنها می خواهد گزینه صحیح را اس ام اس کنند و به ازای هر بار اس ام اس کردن پاسخ ، مبلغ 364 تومان حساب مشترک را بدهکار می کند.


تا اینجای کار ، ظاهراً  مشکلی وجود ندارد و البته فارغ از این که آیا اساساً یک شرکت مخابراتی و فنی صلاحیت کار فرهنگی آن هم در سطح ملی دارد یا خیر؟ آن را به حساب یک مسابقه فرهنگی ولو با اهداف اقتصادی می گذاریم.


اما قضیه این است که آنچه همراه اول برگزار می کند ،‌ نه یک مسابقه که یک "بخت آزمایی"‌ است چه آن که در یک مسابقه علمی و فرهنگی، آنچه سنجیده می شود سطح دانش شرکت کنندگان است و اشکالی هم ندارد که از شرکت کنندگان هزینه ای بابت شرکت در مسابقه گرفته شود . اما سوالات همراه اول نشان می دهند که مشترکان آن ،‌اساساً با یک مسابقه سروکار ندارند بلکه درگیر یک لاتاری یا بخت آزمایی هستند و تنها چیزی که در این میان اهمیت ندارد ، رقابت بر مبنای دانش است.


به عنون مثال آیا سوالات زیر واقعاً‌می توانند  "سوال های مسابقه" به معنای کامل کلمه باشد؟


"مرکز استان اصفهان کدام است؟"‌
1 -اصفهان
2 -شیراز


یا "اثری باستانی در همدان"‌؟
1 - ارگ بم
2 - غار علیصدر


یا "زبان رسمی ترکیه چیست؟"
1 - ترکی
2 - عربی


و نظایر این ها که پیشتر در جوک ها و طنزها مطرح می شدند ولی امروز وسیله ای برای کسب درآمدهای کلان یک شرکت مخابراتی شده است!


آیا همراه اول واقعاً این ها را به عنوان سوالات علمی و فرهنگی مطرح می کند ؟ اگر این گونه است که رسماً دارد به شعور و درک مردم توهین می کند و اگر این سوالات فقط برای خالی نبودن عریضه و متمایز کردن این اقدام از مسابقات بخت آزمایی است که نامی جز کلاه شرعی ندارد!


اما بدتر از همه این که همراه اول ، پا را از این هم فراتر گذاشته و این بازی مضحک  را به عرصه مقدسات هم کشانده و سوالی را به مشترکان ارسال داشته و پر سیده است:


"نام پدر امام علی (ع)؟"
1 - ابوطالب
2 - حضرت مهدی(عج)


هر چند که بر این باوریم که هدف از این سوال نیز چیزی جز کاسبی نبوده ولی قطعاً کج سلیقگی مستتر در آن را نمی توان نادیده گرفت و به مسوولان همراه اول تذکر نداد که بساط کاسبی شرم آور خود را در جایی جز حریم مقدسات پهن کنید.


جالب اینجاست که این شرکت درست مانند مسابقات بخت آزمایی مشترکان را مدام به ادامه حضور در این بازی و کسب امتیازات بیشتر دعوت می کند. یکی از اس ام اس های مربوطه را ببینید:


شما شاعر هستید ؛‌شاید شما آن کسی باشید که که امشب تلویزیون ال سی دی سامسونگ همراه اول را برنده می شود...


حال این سوال مطرح است که اگر یک شرکت کوچک اقدامی مانند همراه اول را در سطحی محدود - مثلاً‌ در یک شهرستان - انجام می داد و برگه هایی را با این سوالات مضحک بین مردم توزیع می کرد و در قبال هر برگه هم پولی را برای شرکت در مسابقه (لاتاری)‌می گرفت ، آیا مسوولان مربوطه فورا‍ً بساط او را بر نمی چیدند؟ حال چه شده است که کسی با همراه اول به خاطر این قبیل حرکت های ناشایست برخوردی نمی کند؟‌ آیا چون این شرکت ، بزرگ و معروف و پولدار است حاشیه امن دارد و هر کاری خواست می تواند انجام دهد؟


اگر این کار لاتاری و حرام نیست و منع قانونی هم ندارد ، مسوولان محترم اعلام کنند تا بقیه هم بتوانند در این دریا توری بیندازند و در ماهیگیری همراه اول سهیم باشند!

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:13
ازیتا کرمی

معرفی Samsung Galaxy Tab 7.7 نخستین تبلت با پنل Super AMOLED Plus

 

 

gtab7.jpg


شرکت سامسونگ در نخستین روز نمایشگاه IFA 2011 در برلین آلمان، از نخستین تبلت دنیا با صفحه‌نمایش Super AMOLE Plus پرده برداشت؛ Galaxy Tab 7.7با طراحی زیبا و امکانات پردازشی پیشرفته از جمله برجسته‌ترین تبلت/اسمارت‌فون‌های دنیا در میان تمامی رقبا محسوب می‌شود. 

JK Shin مدیر و مسئول بخش ارتباطات موبایلی در شرکت سامسونگ ارائه تبلت جدید Galaxy Tab 7.7 را از نشانه‌های تعهد سامسونگ به خریداران در دستیابی به بهترین انتخاب در کلاس تبلت‌های موبایلی دانسته و طراحی فوق‌العاده باریک این تبلت را در کنار صفحه‌نمایش Super AMOLED Plusاز مهمترین نکات کلیدی در بازار تبلت‌ها و تامین کننده هدف نهائی سامسونگ در دستیابی به طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان عنوان نمود. 

ابعاد این تبلت 7.89×133×196.7 میلمتر با وزن 335 گرم است که مهمترین نکته قابل اشاره در آن نسبت به نمونه‌های قبلی این کلاس کاهش چشمگیر قطر دستگاه به رقم ناچیز 7.89 میلیمتر است که آن را به Slim ترین تبلت فعلی بازار بدل می‌کند. صفحه‌نمایش این مدل بعنوان نخستین نمونه در این کلاس یک پنل 7.7 اینچی با فناوری بسیار پیشرفته Super AMOLED Plus با وضوح 800×1280 پیکسل و توانائی نمایش 16 میلیون رنگ است که فشردگی پیکسلی معادل 196ppiرا ارائه می‌دهد.شفافیت بی‌نظیر، زوایای دید گسترده و کنتراست فوق‌العاده،صفحه‌نمایش Galaxy Tab 7.7 را در جایگاه برترین نمونه‌های این کلاس قرار می‌دهد. 

دوربین اصلی این تبلت 3.15 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و یک فلش LED است که در فیلمبرداری از وضوح 720p با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل این تبلت اندروید ورژن 3.2 موسوم به Honeycomb است که بهینه‌سازی‌های متعددی برای صفحه‌نمایش بزرگ تبلت‌ها  در آن به چشم می‌خورد.در این مدل همچنین از پوسته نرم‌افزاری اختصاصی سامسونگ با عنوان TouchWiz UXاستفاده شده است، که تغییراتی از جمله منوی Live Panel برای جایگذاری تصاویر، وب‌سایت‌های مورد علاقه و خروجی شبکه‌های اجتماعی بروی صفحه Home Screenدر آن دیده می‌شود. 

پردازنده دستگاه 1.4 گیگاهرتزی با دو هسته پردازشی ARM Cortex-A9 با چیپ‌ست Exynos است که در تحلیل‌های گرافیکی ازپردازشگر Mali-400MP استفاده می‌کند. حافظه داخلی این مدل در سه ورژن 16، 32 و 64 گیگابایت ارائه می‌شود و حافظه RAM آن نیز 1 گیگابایت است. اسلات‌کارت Micro SD تا 32 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی دستگاه می‌افزاید. 

یکی از نقاط قوت اصلی Galaxy Tab 7.7 ظرفیت بسیار بالای 5100mAh باتری دستگاه است که بیش از 25 درصد نسبت به ورژن قبلی این کلاس به ظرفیت آن افزوده شده است. از جمله امکانات مولتی‌مدیائی این مدل پخش محتوای تصویری با وضوح 1080p و پشتیبانی از فرمت‌های تصویری پیشرفته‌ای همچون DivX و XviD است که در ترکیب با صفحه‌نمایش با کیفیت دستگاه شرایط فوق‌العاده‌ای را برای پخش فیلم در این مدل فراهم می‌آورد؛  Universal Remote Controlاز جمله دیگر قابلیت‌های مولتی‌مدیائی Galaxy Tab 7.7 است که در طی آن امکان کنترل تمامی تجهیزات صوتی و تصویری خانگی از جمله تلویزیون‌‌ها، پخش‌کننده‌های DVD و Blu-ray و Set top Box ها از طریق یک دستگاه منفردایجاد می‌شود. 

سرویس Samsung Hubیکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تامین محتوا در این تبلت است که عناوینی از جمله Game Hub، Social Hub و Readers Hub در آن به چشم می‌خورند.Galaxy Tab 7.7 امکان برقراری ارتباط تلفنی و ویدئویی بر پایه چهار باند اصلی GSMو شبکه‌های نسل سوم را داراست و در این میان برخلاف گذشته نیازی به هدست و اتصال بلوتوث برای ایجاد تماس از طریق این تبلت نیست. سرعت اتصال 3Gدر این مدل برابر 21Mbps در حالت HSDPA و 5.76Mbps در حالت HSUPA است و گیرنده Wi-Fi دستگاه نیز برای اولین بار در این رده از استاندارد کامل 802.11a/b/g/n با امکانhotspot و Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند. بلوتوث دستگاه از نوع پرسرعت ورژن 3.0 با امکان A2DP ست و پورت Micro USB اتصالات سیمی آن نیز به قابلیت USB Hostمجهز شده است.GPS با قطب نمای دیجیتالی لیست امکانات پرشمار این تبلت را تکمیل می‌کند.



           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:12
ازیتا کرمی

گارتنر اعلام کرد رکود به صنعت آ‌ی‌تی هم مي‌رسد

 

 

فارس- مقامات شرکت گارتنر مي‌گویند به زودی رکود و بحران اقتصادی دامن شرکت‌های فناوری و آی تی را هم مي‌گیرد.
به گزارش کامپیوترورلد، همین رکود باعث خواهد شد تا شرکت‌های آی تی مجددا کمربندها را محکم ببندند و ضمن صرفه‌جویی در بودجه و مخارج احتمالا تعدادی از کارکنانشان را هم اخراج کنند.


کارشناسان گارتنر وضعیت پیش رو را با عبارت ابهام بی سابقه توصیف کرده و معتقدند دومین رکود اقتصادی به زودی مشکلات جدی برای صنعت آی‌تی ایجاد مي‌کند. با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس و افزایش رونق بازار این رکود در پاییز و ابتدای زمستان محسوس نخواهد بود؛ اما با آغاز سال 2012 به تدریج خود را به طور جدی نشان خواهد داد.
گارتنر به مدیران شرکت‌های آی تی توصیه کرده در ساختار و ماموریت‌های ادارات تحت مدیریت خود تجدید نظر کنند و خود را برای ورود به دنیای ما بعد مدرن که اطلاعات، همکاری و تحرک‌پذیری آن را به پیش مي‌راند آماده کنند. به اعتقاد آنان، مشتریان از این پس در مرکز توجه برای طراحی خدمات مدرن قرار مي‌گیرند و آنها بیش از هر چیز خواستار سادگی هستند. 

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:11
ازیتا کرمی


گوگل نكسوس پرايم سامسونگ را رونمايي مي‌كند


 


گوگل آماده رونمايي از تلفن همراه جديد خود در هنگ‌كنگ است.


به گزارش ایسنا اين دستگاه كه به احتمال زياد نكسوس پرايم ناميده و توسط سامسونگ ساخته مي‌شود، سومين تلفني است كه با همكاري مستقيم اين غول فناوري توليد شده و نخستين تلفني است كه نسخه جديدي از سيستم عامل آندرويد موسوم به آيس كريم سندويچ را اجرا مي‌كند.


اين رويداد قرار بود هفته گذشته برگزار شود، اما براي اداي احترام به استيو جابز كه اوايل اين ماه درگذشت، به تاخير افتاد.


انتظار مي‌رود كه اين دستگاه در بريتانيا و اواخر اين ماه و يا اوايل ماه نوامبر و در زمان فصل كريسمس عرضه شود.


شايعات منتشر شده بيانگر اين است كه اين دستگاه داراي صفحه نمايشي 4.65 اينچي با كيفيت بالاي 720p و يك پردازنده دو هسته‌يي 1.5 گيگاهرتزي خواهد بود.


هم‌چنين نرم‌افزار جديد، اين دستگاه را از صفحه كليد فيزيكي بي‌نياز ساخته و آن را با صفحه كليد لمسي جايگزين مي‌كند.

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 1:11
ازیتا کرمی

اپل براي مشتريان استارباكس دانلود هفتگي رايگان عرضه مي‌كند


 

شركت اپل با همكاري استارباكس كه بزرگ‌ترين کافي‌شاپ زنجيره‌يي در جهان است، يك دانلود رايگان هفتگي را از طريق نرم‌افزار چندرسانه‌يي آي‌تيونز به هر مشتري در سراسر انگلستان ارائه مي‌دهد.


به گزارش ایسنا، اين عرضه موسوم به Pick of the Week به تمام مشتريان استارباكس در انگلستان امكان دسترسي به يك دانلود رايگان در آي تيونز را مي‌دهد.


اين مشاركت در آمريكا از سال 2006 و يك هفته پس از اينكه استارباكس ارتباط واي فاي رايگان را اعلام كرد، ايجاد شده است و در حال حاضر در تمام فروشگاه‌هاي آن در انگلستان بدون نياز به ثبت نام در دسترس است.


هنگامي كه فردي يك كالا را از يكي از 700 فروشگاه استارباكس در انگلستان خريداري مي‌كند، يك كارت دانلود ‘Pick of the Week’ را دريافت خواهد كرد.


زماني كه اين كارت‌ها توزيع مي‌شود، مشتريان تا 60 روز پس از آن تاريخ فرصت دارند تا اين ارائه رايگان در آي‌تيونز را پيش‌خريد كنند.

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 1:10
ازیتا کرمی

 


iOS5 از راه رسید/ چگونه به‌روزرسانی کنیم!


بالاخره iOS5 با همراهی iCloud از راه رسید. در نسخه جدید سیستم عامل آیفون همانطور که احتمالا شنیده‌اید شاهد سیستم آگاه‌سازی جدید، سیستم پیام‌رسان iMessage، سیستم نیوزاستند و بیش از ۲۰۰ قابلیت جدید البته بنا بر ادعای اپل هستیم. تمام اینها در کنار هم اکنون برای دانلود آماده است. سیستم عامل همراه iOS5 بر روی آیفون ۴، آیفون ۳GS ، آی‌پد ۲، آی‌پد و آی‌پاد تاچ نسل سوم و چهارم قابل نصب و استفاده است. در ادامه به شرح مختصری از این سیستم عامل می‌پردازیم.

به گزارش فارنت شما برای ارتقاء نسخه سیستم عامل دستگاه خود به آخرین نسخه یعنی iOS5 به جدیدترین نسخه برنامه آی‌تونز یعنی آی‌تونز ۱۰٫۵ نیاز دارید و آن را می‌توانید از اینجا دریافت کنید. البته پس از نصب آی‌تونز ۱۰٫۵ حتما نسخه پشتیبان آیفون خود را قبل از بروزرسانی سیستم عامل تهیه کنید و بعد به کمی صبر نیاز دارید.

حالا نوبت ارتباط دستگاه با برنامه آی‌تونز است تا پس از برقراری ارتباط به‌روزرسانی دستگاه را چک کنید و اجازه دهید تا iOS5 در رگ‌های دستگاه شما جریان پیدا کند و البته کمی سنگینی سرورهای اپل در بروزرسانی را به دلیلی هجوم کاربران در ساعات اولیه باید تحمل کنید به هر حال آنها هم مانند شما مشتاق هستند.


اپل در نسخه جدید iOS قابلیت‌های زیادی را گنجانده است و بیشتر از قابلیت‌های در نظر گرفته برای آیفون و سایر دستگاه‌ها قابلیت‌های بیشتری را در آی‌پد تدارک دیده است. در نسخه جدید این سیستم عامل باید قید سیستم قدیمی آگاه‌سازی یا همان notification را بزنید و بوسه خداحافظی را بر گونه پیام کوتاه (SMS) زده و به iMessage اپل سلام دهید!

شما همچنین قادر به دریافت Mac OS X Lion 10.7.2 نیز هستید (در به‌روزرسانی نرم‌افزار). به روزرسانی ‌۱۰٫۷٫۲ مک نیز در نوع خود بزرگ است چرا که در آن شاهد حضور کامل قابلیت iCloud هستیم.



           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:42
ازیتا کرمی

   ترافیک شبکه اجتماعی گوگل پلاس بعد از یک افزایش کوتاه مدت مجدداً به شدت کاهش یافته است.


به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، آمار منتشر شده توسط موسسه چیتیکا نشان می دهد آمار بازدید از این سایت شبکه ای بعد از عمومی شدن دسترسی به آن برای مدت کوتاهی افزایش یافته، اما به سرعت 70 درصد کاهش یافته است.
این مساله نشان می دهد بعد از پایان هیجان عمومی و اشتیاق اولیه برای بازدید از گوگل پلاس و مشاهده امکانات آن، این سایت در ادامه نتوانسته توجه و علاقه کاربران را جلب کند و به همین علت ترافیک آن کاهش یافته است.
این آمار ادعاهای گوگل در مورد عضویت بیش از 40 میلیون نفر در گوگل پلاس را هم زیر سوال برده است.
کارشناسان مستقل می گویند به نظر می رسد بسیاری از کاربران بعد از ایجاد نمایه شخصی اولیه در این سرویس دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته اند و گوگل پلاس را ترک کرده اند.
در حالی که گوگل هنوز رسماً در این زمینه اظهار نظری نکرده برخی کارشناسان می گویند با توجه به اینکه این شرکت بسیار دیر تصمیم به راه اندازی شبکه اجتماعی گرفت و خدمات چشمگیری هم در این زمینه ارائه نکرده، کاربران توجه چندانی به گوگل پلاس نشان نداده اند.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:38
ازیتا کرمی

 وحید صدوقی: شماره های رند همراه اول را دوباره به حراج می گذاریم

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از حراج دوباره شماره های رند موبایل که چندی است مزایده فروش آن متوقف شده در سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر ، تا سال 81 سیمکارتهای دائمی دارای شماره های رند شرکت ارتباطات سیار در قرعه کشی اعطای سیمکارتهای ثبت نامی در کنار شماره های عادی قرار می گرفت و به مشترکان فروخته می شد اما از این سال به بعد شرکت مخابرات ایران تصمیم به نگهداری این شماره ها و فروش آن به صورت مزایده گرفت.


از سال 85 تا پایان سال 87 اپراتور همراه اول حدود 15 دوره مزایده برای فروش شماره های رند و مرتب موبایل برگزار کرد که در اولین دوره آن در مهرماه سال 85 ، براساس اعداد و ارقام ارائه شده با فروش 500 سیم کارت، بیش از 650 میلیون تومان درآمد کسب کرد.

حدود دو سال است که فروش شماره های رند و مرتب همراه اول به دلیل بحث خصوصی سازی مخابرات ایران و نیز عرضه سهام همراه اول در فرابورس متوقف شده است اما وحید صدوقی مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار مهر، از شروع مجدد فروش شماره های رند موبایل خبرداد و گفـت : بزودی شرایط فروش این شماره ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه فروش شماره های رند موبایل همراه اول تصریح کرد که به جای مزایده شماره های رند ، برنامه هایی برای حراج این شماره ها در نظرگرفته شده که به طور قطع امسال اجرایی می شود.

صدوقی با بیان اینکه شماره های رند همراه اول در دو نوع دائمی و اعتباری به تالار حراج می رود اضافه کرد: البته برخی شماره های رند و مرتب همراه اول در طرح گلچین که به مشترکان امکان انتخاب شماره موردنظر خود را می دهد به فروش رفته است.

به گزارش مهر ، مسئولان شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز از بازنگری در مزایده شماره های رند و مرتب همراه اول و حراج این شماره ها به جای مزایده خبر داده و اعلام کردند که در این دوره از عرضه شماره های رند ، شماره های منحصر بفردی همچون 09123456789 که تا پیش از این در لیست فروش قرار نداشت نیز حراج می شود.

شماره 09127777777 گران ترین شماره رند همراه اول بوده که به قیمت 57 میلیون و 777 هزار تومان در مزایده به فروش رفته است. همچنین در دوره های مختلف از برگزاری این مزایده، شماره های 9122222222 به قیمت حدود 44 میلیون تومان و شماره 09123333333 به قیمت حدود 43 میلیون تومان فروخته شده و شماره 09122345678 نیز با قیمت حدود 12 میلیون تومان به فروش رفته است.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:36
ازیتا کرمی

 معرفی هدست بلوتوث نوکیا Luna (لونا) همراه با فناوری NFC

Nokia_Luna_blue-480x640


هدست بلوتوث نوکیا Luna با طراحی جسورانه‌اش تجربه اتصال آسان با NFC را در یک بسته مقرون‌به‌صرفه به همراه نوکیا ۶۰۳، کامل می‌کند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبلاگ فارسی نوکیا نوکیا با هدف ادامه دادن به گسترش سری لوازم جانبی خلاقانه، هدست بلوتوث نوکیا Luna را با طراحی متفاوت درون گوش و به همراه قابلیت اتصال NFC معرفی کرده است. این هدست که در چندین رنگ در دسترس است، از یک گوشی فشاری با ۸ ساعت مکالمه مداوم و شارژ آسان با هر شارژر میکرو یواس‌بی نوکیا برخوردار است.


فناوری انحصاری Always Ready (همیشه آماده) به کاربران امکان می‌دهد که تنها با برداشتن گوشی به تماس‌ها پاسخ دهید و با قراردادن آن در پایه‌اش، تماس را خاتمه دهید. هدست بلوتوث نوکیا Luna تنها با بهای ۶۹ یورو (قبل از اضافه شدن مالیات و هزینه گمرک) کاملا برای همراه شدن با نوکیا ۶۰۳ قیمت‌گذاری شده تا فرصت‌های اتصال به NFC را برای بیشتر مردم سراسر دنیا فراهم آورد.


 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:35
ازیتا کرمی

 معرفی نوکیا ۶۰۳; یک گوشی با قیمت مناسب، رنگارنگ و پر از امکانات جدید

nokia-603


نوکیا امروز گوشی هوشمند رنگی و ارزان قیمت نوکیا ۶۰۳ را معرفی کرد. در این گوشی جدیدترین برنامه‌ها از پیش روی آن نصب شده است و این قابلیت را دارد که تنها با یک ضربه کوچک از طریق فناوری NFC محتوا را به اشتراک گذارد و برچسب‌ها را بخواند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبلاگ فارسی نوکیا نوکیا ۶۰۳ برای جذب کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند برای اولین بار یک گوشی هوشمند را تجربه کنند و همین طور برای کسانی که می‌خواهند از گوشی‌های قدیمی، مخصوصا گوشی‌های هوشمند نوکیا به مدل‌های جدید ارتقا دهند؛ یعنی کسانی که به استقبال یک گوشی با جدیدترین فناوری‌ها و امکانات در پکیجی خواهند رفت که هنوز نوکیای بی‌همتاست.


این گوشی هوشمند جدید نمونه بارزی از باور نوکیا به این است که مقرون‌به‌صرفه بودن نباید کیفیت تجربه را قربانی کند. نوکیا ۶۰۳ طراحی جمع و جور و یکپارچه‌ای دارد که باعث شده به عنوان بهترین صفحه‌نمایش ۳٫۵ اینچ ClearBlack بادوام و ضدخش برای استفاده در زیر نور خورشید بهینه شود. انتظار می‌رود قیمت نوکیا ۶۰۳ حدود ۲۰۰ یورو (بدون اضافه شدن مالیات و گمرکات) باشد. این گوشی با نقشه‌ها و جدیدترین بازی‌ها از پیش نصب‌شده، امکان تصویربرداری، ویرایش و اشتراک‌گذاری عرضه می‌شود و همه اینها با گرافیک پرسرعت یک گیگاهرتز در این گوشی اجرا می‌شود. نوکیا ۶۰۳ نوآوری NFC را برای مردم بیشتری با امکان اشتراک گذاشتن محتوا، اتصال به لوازم جانبی نظیر هدست بلوتوث نوکیا Luna و در دسترس قرار دادن تجربیات جدید مانند مراحل دیده نشده از بازی Angry Birds فراهم می‌آورد.
نوکیا ۶۰۳ با برخورداری از جدیدترین نرم‌افزارهای سیمبین بل، از ۶ صفحه‌نمایش اصلی با قابلیت سفارشی کردن و ویجت‌های زنده و پویا برای شخصی‌سازی بهتر و اولویت دادن به محتوای مورد علاقه شما بهره‌مند است.
نوکیا ۶۰۳ در رنگ‌های سفید و مشکی با قاب‌های پشت در ۶ رنگ متفاوت سفید، مشکی، سبز، زرد، سرخابی و آبی و هدست بلوتوث نوکیا Luna نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی و سرخابی عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود عرضه هر دو محصول در سه ماه چهارم ۲۰۱۱ آغاز شود.



           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:34
ازیتا کرمی

 سامسونگ محدودیت‌های فروش گلکسی را دور می‌زند

شرکت سامسونگ می‌گوید برای رفع ممنوعیت فروش تلفن‌های همراه گلکسی در اروپا، به زودی نسخه به روزرسانی شده‌ای از این گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد.
به گزارش رویترز، شرکت اپل پیشتر با شکایت از شرکت سامونگ تنوانسته بود ممنوعیت فروش بعضی از محصولات سامسونگ در اروپا را دریافت کند.


این دو شرکت که در حال حاضر در بازار تلفن همراه هوشمند و تبلت رقیب محسوب می‌شوند، در بیش از 10 کشور جهان بر سر حق امتیاز محصولات، 20 پرونده شکایت علیه یکدیگر دارند.


اپل در هلند از سامسونگ به علت نقض 10 امتیاز طراحی این شرکت در ساخت گوشی‌های هوشمند و تبلت گلکسی شکایت کرده‌است.


نتیجه این شکایت مجرم شناخته شدن سامسونگ و صدور حکم ممنوعیت فروش گوشی‌های Galaxy s، s2 و Ace بود.


یکی از این امتیازهای طراحی مربوط به نحوه مرور کردن عکس‌ها در گوشی‌های هوشمند سامسونگ است که به گفته اپل از گوشی‌ آی‌فون کپی برداری شده‌است.


اکنون سامسونگ می‌گوید این موارد در نسخه به روزسانی تلفن‌های گلکسی برطرف شده‌است. سخنگویان سامسونگ از اعلام تاریخ دقیق عرضه این گوشی‌ها به بازار خودداری کردند.


گفتنی‌است اکنون اپل در یک پرونده حساس از سامسونگ در کشور استرالیا شکایت کرده‌است. در صورت محکوم شناخته شدن سامسونگ فروش تبلت کلکسی 10.1 در استرالیا متوقف خواهد شد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:32
ازیتا کرمی

 


آی‌پد بیشترین ترافیک اینترنتی را تولید می‌کند

نتایج یک گزارش نشان می‌دهد آی‌پد در بین تبلت‌های دیگر بیشترین استفاده برای مرور صفحات وب را دارد.
به گزارش Pcworld، نتایج مطالعات شرکت comScore نشان می‌دهد در آمریکا 97 درصد ترافیک اینترنت تبلت‌ها از طریق آی‌پد تولید می‌شود.


این در حالی است که تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید با داشتن 20 درصد بازار تبلت آمریکا کاربرد کمی برای مرور وب دارند.


علاوه بر این تبلت آی‌پد با داشتن 46.8 درصد ترافیک وب نسبت به گوشی‌های آی‌فون با 42.6 درصد کاربرد بیشتری برای مرور وب دارند.


در بین تمام دستگاه‌های موبایل در آمریکا، سیستم عامل iOS 43 درصد ترافیک وب را داراست. از طرفی دستگاه‌های مجهز به اندروید که بیشترین سهم از بازار دستگاه‌های موبایل را دارند در این دسته بندی تنها 34 درصد از ترافیک وب را تولید می‌کنند.


آمار موسسه comScore کاربردهای آی‌پددر آمریکا را نیز بررسی کرده است. بر اساس این آمار بیشترین استفاده از آی‌پد برای خرید، مرور اخبار و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. یک سوم کاربران آی‌پد بین سن 25 تا 34 سال هستند و در آمدی زیر 100 هزار دلار در سال دارند.


این آمار همچنین نشان می‌دهد کاربران آمریکایی آی‌پد علاقه زیادی به مطالعه اخبار دارند. در صدر اخبار مورد علاقه این افراد اخبار جهان، آمریکا و اخبار محلی قرار دارد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:31
ازیتا کرمی

 


آغاز رتبه‌بندی سایتهای اینترنتی ایرانی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی همزمان با روز رایانه پاک خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فضای اینترنت، نظارت بر فعالیت سایتهای اینترنتی و رتبه بندی آنها را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور در مراسم روز رایانه پاک در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اشاره به ویژگیهای رسانه های جدید که کنترل پذیری آنها را سخت تر می کند، بر ارائه محتوای سالم دیجیتالی که در اختیار عموم مردم جامعه قرار می گیرد، تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اینترنت زمان را از بین برده و حجم انبوهی از اطلاعات در مدت زمان بسیار کم از طریق این شبکه در اختیار همه قرار می گیرد محتوای تبادل شده در این شبکه امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه نگرانی غرب از وضعیت فعلی اینترنت از جنبه خشونت و اطلاعات مستهجن برای کودکان است، افزود: اما در ایران این نگرانی آحاد جامعه را در برمی گیرد. براین اساس اقداماتی در راستای ساماندهی این فضا و نظارت بر آن و نیز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.


زارع پور با تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در راستای رایانه پاک افزود: اینترنت پاک نیز بر بستر رایانه پاک قرار می گیرد تا با مجموعه اقداماتی که همه حوزه های محتوایی و دستگاهها را همچون وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات ، آموزش و پرورش و صدا و سیما را در بر می گیرد حداکثر استفاده و حداقل آسیب را از فضای سایبر و ابزار فناوری اطلاعات داشته باشیم.


به گزارش مهر، در این مراسم از نسخه انگلیسی و عربی کتاب "چگونه از کودکان در فضای مجازی صیانت کنیم" که مورد استقبال اعضای کنفرانس جامعه اطلاعاتی – wsis – در ژنو سوئیس نیز قرار گرفت، رونمایی شد.


تولید 60 قسمت پویانمایی با موضوع فناوری اطلاعات از دیگر محصولات مرتبط با فرهنگسازی فناوری اطلاعات بود که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:30
ازیتا کرمی

 یک مسنجر ايراني دیگر رونمايي شد

مسنجر (پيام‌رسان) ايراني" در پنجمين نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال رونمايي شد.


به گزارش ايسنا، شبکه اجتماعي "ITEG" در جايگاه يکي از شبکه‌هاي اجتماعي بزرگ بومي کشور اين مسنجر را عرضه کرده است.


شبکه اجتماعي "ITEG" يا Information Technology Experts Group ارائه‌دهنده اين مسنجر، از سال 88 فعاليت خود را آغاز کرده و رتبه دوم را در سومين جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال کسب کرده است.


مسنجر ايراني با هر سه نسخه سيستم عامل ويندوز يعني ويستا، سون (7) و ايکس پي، سازگار است و در ساخت آن از هيچ برنامه نرم‌افزاري خارجي استفاده نشده است.


بنا بر اعلام ستاد خبري نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال، مهدي صرامي - قائم مقام رئيس پنجمين نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال - در مراسم رونمايي از اين مسنجر ايراني گفت: بدون روحيه بسيجي اين اتفاق رخ نمي‌داد و تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر حمايت از رسانه‌هاي کاربر محور است.


پنجمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال تا 23 مهرماه از ساعت هشت تا 21 در محل مصلي امام خميني (ره) ميزبان علاقه‌مندان به رسانه‌هاي ديجيتال و توليدات ملي و بين‌المللي است.

 



           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:28
ازیتا کرمی

 پولدارها حالا دیگر آیفون را به BlackBerry ترجیح می‌دهند


نتایج بررسی‌های جدید مرکز Aite Group نشان داد، مدیرانی که وضع مالی بهتری دارند گوشی هوشمند اپل را به سری گوشی‌های BlackBerry شرکت RIM ترجیح می‌دهند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بر اساس نتایج حاصل از نظرسنجی جدیدی که روی 402 کارشناس و مشاور اقتصادی انجام شد کارشناسان دریافتند که 45 درصد این افراد گوشی هوشمند آیفون یا رایانه لوحی iPad ساخت شرکت اپل را انتخاب می‌کنند و 14 درصد آن‌ها هم سراغ سری محصولات BlackBerry می‌روند.


این شرکت تحقیقاتی که بر خدمات مالی و تجاری تمرکز دارد، بررسی خود را در ماه مارس انجام داد و در پایان آن متوجه شد پیش از آنکه از عرضه سری گوشی‌های هوشمند BlackBerry در بازار جهانی کاهش یابد و این محصول بازار خود را تا اندازه‌ای از دست دهد، بسیاری از مدیران این محصولات را برای خود ترجیح می‌دادند.


این مطالعه نشان داد که دستگاه‌های الکترونیکی همراه هم‌اکنون به یکی از ابزارهای مهم در زندگی روزمره مدیران تبدیل شده‌اند و بسیاری از مدیران و کارشناسان سعی می‌کنند تمامی فعالیت‌های روزانه خود را به واسطه این دستگاه‌ها انجام دهند.


حدود نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که دسترسی داشتن به ابزارهای تجاری یکی از نیازهای "مهم" و "بسیار مهم" آن‌ها تلقی م

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:28
ازیتا کرمی

 باز هم اختلال در همراه اول

در ادامه مشکلات تلفن های همراه در کشور، دیروز هم ارتباط بسیاری از مشترکان تلفن همراه به صورت یک طرفه قطع شد.

به گزارش روزنامه تماشا بر این اساس، هنگام تماس با این مشترکان با این پیغام که دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است، مواجه می شدید. به این ترتیب، تماس فقط توسط صاحب سیم کارت مقدور بود و هیچ کس نمی توانست با این مشترکان تماس برقرار کند.
البته این مشترکان می توانستند از سیستم پیامک هم به صورت یک طرفه استفاده کنند. اما پیغامی به آنها نمیرسید.
در تماس تماشا با مرکز خدمات رسانی تلفن همراه، آنها این مشکل را نقص فنی اعلام کردند و از حل این مشکل تا شب گذشته خبر دادند.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:27
ازیتا کرمی

 امکان دریافت SMS و MMS خبرآنلاین و خبر ورزشی برای مشترکان ایرانسل فراهم شد

موسسه خبر، سرویس SMS و MMS خبر را برای مشترکان ایرانسل راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین کافی است برای عضویت در هر یک از سرویس‌ها کد مورد نظر را به شماره 8282 ارسال کنید.

دریافت اخبار فوری خبرآنلاین با ارسال کد عضویتOZV KHBOF و کد لغو عضویت LAGHV KHBOF، دریافت بسته خبری خبرآنلاین با ارسال کد عضویتOZV KHBON و کد لغو عضویت LAGHV KHBON، دریافت بسته خبری روزنامه خبر ورزشی با ارسال کد عضویتOZV KHABN و کد لغو عضویت LAGHV KHABN ممکن بوده و هزینه هر یک از این سرویس‌ها از اعتبار مشترکان ایرانسل کسر می‌شود.

براساس این گزارش بنا به ترافیک خبری، امکان ارسال چند بسته خبری وجود دارد، ولی به شکل معمول، روزانه یک یا دو بسته خبری ارسال می‌شود.

همچنین برای دریافت MMS خبرآنلاین و خبرورزشی نیز کافی است تا کد مورد نظر را به شماره 8494 ارسال شود.

دریافت خبرآنلاین از پیشخوان ایرانسل (MMS) با کد 7707فعال سازی و لغو عضویت L 7707 و دریافت خبرورزشی از پیشخوان ایرانسل با کد فعال سازی 7709 و کد لغو عضویت L 7709 نیز ممکن می باشد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:25
ازیتا کرمی


           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:24
ازیتا کرمی


انبه ویندوز فون 7 هفته آینده عرضه می‌آید


شرکت مایکروسافت چندی پیش تایید کرد که مراحل تولید نسخه Mango سیستم‌عامل ویندوز فون 7 به پایان رسیده است. اما این طور که اخبار جدید نشان می‌دهند قرار است این سیستم‌عامل تا حدود یک هفته دیگر به دست کاربران برسد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون 7 مایکروسافت از مدتی قبل در اختیار کارخانه‌های تولیدکننده تلفن‌همراه قرار گرفت و هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که بین یک تا دو هفته دیگر نخستین گوشی‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل به دست کاربران برسند.


"اریک هاوتالا"(Eric Hautala) مدیر مرکز Windows Phone در وبلاگ رسمی این سیستم‌عامل توضیح داده است که نسخه Mango حدود یک تا دو هفته دیگر وارد بازار می‌شود.


کارشناسان اعلام کرده‌اند که این سیستم‌عامل خیلی سریع‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی وارد بازار می‌شود و با توجه به اخبار منتشر شده، می‌تواند بر محبوبیت ویندوز فون نزد کاربران جهانی بیافزاید.




           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی
گوشی Wave 3 سامسونگ ماه آینده وارد بازار می‌شود


شرکت سامسونگ گوشی هوشمند جدید خود موسوم به Wave 3 را مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی خود که Bada نام دارد، از ماه اکتبر وارد بازار می‌کند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) اگرچه پیش از این اعلام شده بود که این گوشی هوشمند در فصل پایانی سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود، اما اخبار جدید رسیده حاکی از آن است که این گوشی تا یک ماه دیگر به دست کاربران خواهد رسید.


خبر عرضه گوشی هوشمند S8600 Wave 3 تا یک ماه دیگر توسط منابع هندی منتشر شده و اعلام شده است که این محصول در مرحله نخست وارد اروپا و خاورمیانه می‌شود، بعد از آن هندی‌ها در ماه نوامبر گوشی را در اختیار می‌گیرند و در مرحله پایانی نیز فروش این گوشی در آمریکا آغاز می‌شود.


روی این گوشی هوشمند سیستم‌عامل Bada 2.0 نصب شده و شرکت سامسونگ برای آن نمایشگر لمسی 4 اینچی از نوع Super AMOLED را در نظر گرفته است. این گوشی هوشمند پردازنده 4/1 گیگاهرتزی دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به گیرنده شبکه مخابراتی HSDPA با سرعت 4/14 مگابایت در ثانیه، دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی، قابلیت تصویربرداری با کیفیت 720 پیکسلی HD، پشتیبانی از شبکه Wi-Fi، بلوتوث 3، گیرنده ماهواره‌ای مسیریاب GPS، پشتیبانی از کارت حافظه microSD و باتری 1500mAh اشاره کرد.




           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی
معرفی HTC Ruby با پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی


منابع آگاه تصاویر و جزئیات مربوط به گوشی هوشمند جدید شرکت HTC موسوم به Ruby را که از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شود، منتشر کردند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی که به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است شامل پردازنده دوهسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی می‌شود و از این نظر کارشناسان آن را یکی از قوی‌ترین گوشی‌های موجود در بازار می‌دانند.


برای گوشی Ruby نمایشگر لمسی 3/4 اینچی با کیفیت qHD در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم یک گیگابایتی، دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری با کیفیت HD، دوربین دوم 2 مگاپیکسلی برای برقراری تماس‌های تصویری، قابلیت NFC برای پرداخت‌های موبایلی و ... اشاره کرد.


این گوشی به گیرنده شبکه مخابراتی HSPA+ مجهز شده است و به همین خاطر به کمک آن می‌توان با سرعت بالا به اینترنت بی‌سیم متصل شد.


هنوز قیمت نهایی این گوشی اعلام نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که شرکت تایوانی HTC آن را از تاریخ 26 اکتبر یعنی حدود یک ماه دیگر وارد بازار کند.



           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی


نخستین گوشی چهارهسته‌ای جهان معرفی شد


قوی‌ترین گوشی‌های هوشمندی که هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شوند مجهز به پردازنده دوهسته‌ای هستند. اما منابع خبری از تولید گوشی هوشمند جدیدی موسوم به Meizu MX خبر داده‌اند که نخستین تلفن‌همراه جهان مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای محسوب می‌شود.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گوشی چینی Meizu MX که از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیفون اپل دارد،‌ با قیمت ارزان‌تر در بازار فروخته می‌شود. این گوشی در اصل آیفون مجهز به سیستم‌عامل اندروید است و قصد رقابت با آیفون 5 را دارد.


شرکت چینی سازنده گوشی هوشمند Meizu MX برای آن نمایشگر لمسی 3/4 اینچی با کیفیت qHD را در نظر گرفته است که در مقابل گوشی آیفون 5 نمایشگر لمسی 7/3 تا 4 اینچی از نوع Retina Display دارد و کیفیت تصاویر در آن 960 در 640 پیکسل اعلام شده است.


گوشی چهارهسته‌ای MX شامل دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی می‌شود و در دو مدل با حافظه‌های داخلی 16 و 32 گیگابایت ساخته شده است.


این گوشی که از اواخر ماه جاری میلادی فروش آن در کشور چین آغاز می‌شود، با دو قیمت متفاوت به دست کاربران خواهد رسید. قرار است مدل 16 گیگابایتی این گوشی با قیمت 625 دلار و مدل 32 گیگابایتی آن با قیمت 780 دلار فروخته شود.




           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی


گوشی هوشمند HTC Explorer هفته آینده وارد بازار می‌شود


پایگاه‌های خبری به نقل از منابع آگاه اطلاعاتی را در مورد یک گوشی هوشمند جدید تولید شده در شرکت تایوانی HTC منتشر کردند که Pico نام دارد و به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در حالی که پیش از این نیز اطلاعاتی در مورد این محصول مجهز شده است، هم‌اکنون جزئیات بیشتر از این گوشی هوشمند اعلام شده است. این گوشی که از مدتی قبل با نام Pico معرفی شده بود، قرار است با نام HTC Explorer وارد بازار شود. این محصول در خانواده گوشی‌های متوسط شرکت HTC طبقه‌بندی می‌شود و شباهت زیادی به گوشی Wildfire S این شرکت دارد.


برای این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی 2/3 اینچی با کیفیت HVGA در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به پردازنده 600 مگاهرتزی Qualcomm MSM7227، 384 مگابایت رم، دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی و خروجی‌های پیشرفته ارتباطی اشاره کرد.


گوشی هوشمند Explorer از نخستین گوشی‌های تولید شده در شرکت HTC محسوب می‌شود که روی آن رابط کاربری Sense UI 3.5 مبتنی بر نسخه Gingerbread سیستم‌عامل اندروید نصب شده است.


قرار است شرکت HTC تا پایان هفته جاری میلادی کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای را برای معرفی این گوشی ترتیب دهد و آن را از تاریخ 6 اکتبر وارد بازار کند.





           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی
نخستین گوشی ویندوزی نوکیا 900 نام دارد

در حالی که هر روز شایعات فراوانی در مورد نخستین گوشی هوشمند نوکیا مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 منتشر می‌شود، یکی از توسعه‌دهندگان ابزارهای موبایلی در لیست گوشی‌های هوشمند جدیدی که قرار است به زودی از طریق شرکت نوکیا وارد بازار شوند نام Nokia 900 Windows Phone را مشاهده کرده و توضیح داده است که این محصول نخستین گوشی هوشمند این شرکت فنلاندی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندزو فون خواهد بود.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) تصاویر ویدیویی منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که ادعاهای مذکور بی‌پایه و اساس نیست و به احتمال قوی نوکیا نوکیا نخستین گوشی هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 را 900 نامگذاری کرده است.


گفته می‌شود که به جز این منبع آگاه، دیگر پایگاه‌های خبری نیز مطالبی را در مورد نامگذاری نخستین گوشی ویندوزی نوکیا با نام 900 منتشر کرده‌اند. این نامگذاری نشان می‌دهد که شرکت نوکیا نخستین گوشی ویندوزی خود را قوی‌تر از 701 Belle مبتنی بر نسخه جدید سیستم‌عامل سیمبین طراحی کرده است.


شرکت نوکیا که این روزها تمرکز اصلی خود را بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت قرار داده است، تلاش می‌کند از این طریق محبوبیت از دست رفته خود را بازگرداند.


این شرکت فنلاندی قصد دارد حدود یک ماه و نیم دیگر کنفرانسی را با نام Nokia World برگزار کند که احتمال می‌رود در این مراسم نخستین گوشی هوشمند این شرکت مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 به صورت رسمی معرفی شود.




           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی


 

يكي ازشيوه‌هاي رايج تجارت الكترونيك ، 'همراه بانك' يا 'موبايل بانكينگ'است، استفاده ازاين شيوه در ايران نيز هرچند در سطح محدود شروع شده اما به دليل آشنايي اندك مردم با اين خدمات از تمام ظرفيت هاي ايجاد شده ، استفاده نمي شود .

به گزارش ايرنا، تجارت الكترونيك و اقتصاد مجازي پديده‌هاي عصرجديد هستند كه با ظهور اينترنت شروع شده و با ورود تلفن‌هاي همراه نسل سوم رو به تكامل است.

** موبايل بانكنيگ چيست ؟
همراه بانك يا بانكينگ موبايل (كه به آن m-banking، بانكينگ تلفن، بانكينگ SMS و... نيز گفته مي‌شود) مديريت حساب‌ها توسط تلفن همراه است و چون قابليت ارائه سرويس‌هاي خود را در هر زمان و مكاني در دنيا (البته اگر در آنجا سرويس G3 يا نسل سوم تلفن همراه وجود داشته باشد) داراست، بهترين وسيله جذب مشتري براي بانك‌ها شده است.
مدير گروه همراه بانك شركت خدمات انفورماتيك روز چهارشنبه در زمينه خدمات همراه بانك به خبرنگار ايرنا، گفت: خدمات موجود سرويس همراه بانك در زمان حاضر شامل اعلام مانده حساب، اعلام سه گردش آخر حساب، استعلام وضعيت چك و انتقال وجه بين حساب‌هاي يك مشتري، پرداخت قبوض و خريد شارژ سيم كارت و همچنين انتقال وجه درون بانكي و بين بانكي است.
'مهران افسري' با اشاره به راه‌اندازي سرويس همراه بانك از مردادماه سال 1386، افزود: با وجود استقبال مشتريان از اين سرويس هنوز به دليل آشنايي پايين مردم با خدمات بانكداري الكترونيكي از تمام ظرفيت‌هاي ايجاد شده استفاده نمي‌شود.
براساس گزارش مجله تجارت الكترونيك، نزديك به 70 درصد مردم آمريكا از تلفن همراه استفاده مي‌كنند و آمار كاربران آن بسيار بالاتر از كاربران اينترنت است. به همين دليل است كه m-banking يا بانكينگ موبايل در ايالات متحده آمريكا بسيار رايج است. اين امر فرصت‌هاي جديدي را براي موسسات مالي كه در پي ارائه خدمات خود هستند پديد مي‌آورد و آنها مشتريان جديدي جذب مي‌كنند.


** آيا بانكينگ موبايل ايمن است؟
كارشناسان به آينده‌ي بانكينگ موبايل بسيار خوش‌بين هستند. آنها فكر مي‌كنند كه بانكينگ موبايل بسيار سريع تر از بانكينگ آنلاين خواهد بود . حمل يك تلفن همراه نيز بسيار آسانتر از حمل يك لپ تاپ است. بطور كلي بانكينگ موبايل ايمن تر از بانكينگ آنلاين شناخته شده است.
بزرگترين خطر سيستم‌هاي آنلاين مثل ويروس، Trojan يا ديگر نرم‌افزارهاي رباينده‌ي اطلاعات، در تلفن‌هاي همراه وجود ندارند. از اين رو خطر آلودگي موبايل در مقايسه با كامپيوتر بسيار كمتر است.


** همراه بانك (بانكينگ موبايل) در جهان
به گزارش مجله تجارت اللكترونيك ، بانكينگ موبايل در تمام دنيا رايج است. دلايل استفاده از آن ممكن است از كشوري به كشور ديگر متفاوت باشند. مثلا در اروپا به دليل نفوذ بسيار بالاي تلفن‌هاي همراه از آن استفاده مي‌شود. (حداقل 80 درصد مشتريان از تلفن همراه استفاده مي‌كنند).
در كشورهاي آسيايي مثل هند، بنگلادش، چين، اندونزي، كره و فيليپين(كه داراي تكنولوژي G 3 يا نسل سوم هستند) زيرساخت موبايل بهتر از زيرساخت خط ثابت است.
دسترسي به بانكينگ موبايل با هزينه‌اي مناسب براي مردم امكان پذير است. چون بدين وسيله ديگر نياز به كامپيوتري كه متصل به اينترنت باشد ، ندارند. موفقيت بانكينگ موبايل در كشورهاي آمريكاي لاتين مثل پاراگوئه، برزيل، اروگوئه، ونزوئلا، كلمبيا، آرژانتين، گواتمالا و مكزيك نيز به همين دليل است.


** همراه بانك در ايران
مدير گروه تلفنبانك و همراه بانك شركت خدمات انفورماتيك گفت: تعداد كل افرادي كه تا يك سال پيش از خدمات همراه بانك(موبايل بانكينگ) استفاده مي‌كنند و از طريق پيامك امور بانكي خود را انجام مي‌دهند به 500 هزار نفر مي‌رسيد كه طي يك سال اخير اين رقم چند برابر شده است .
افسري با اشاره به سهولت استفاده از خدمات همراه بانك و انجام امور بانكي از طريق پيامك(اس.ام.اس)، افزود: اين مزيت سبب شده است كه تعداد مشتريان همراه بانك 2 برابر اينترنت بانك باشد.




           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی


اگر برای iPad خود smart cover نخریده اید این ویدئو را ببینید






           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی
مقایسه تلویزیون‌های سه‌بعدی پرفروش بازار


مریم عسگری - دنیای اقتصاد: در حال حاضر جدیدترین تکنولوژی در زمینه تلویزیون، تکنولوژی سه بعدی است و اگر کسی بخواهد تلویزیون خریداری کند، با توجه به تنوع بالای برند و مدل‌های این کالا سردرگم مي‌شود. از سوی دیگر موضوع نوع تکنولوژی استفاده شده در تلویزیون‌هاي سه بعدی (پسیو یا اکتیو) خریداران این تلویزیون‌ها را با اما و اگرهای بسیاری مواجه کرده است.








در این شرایط بسیاری نمي‌دانند که از تلویزیون‌هاي «اکتیو شاتر» با عینک‌هاي قابل شارژ و گران قیمت استفاده کنند یا از تلویزیون‌هاي «پسیو».تلویزیونهایی که دیدن تصاویر سه بعدی با آنها به وسیله عینک‌های ارزان قیمتی که قابلیت شارژ ندارند و همچنین فاقد مدار الکتریکی هستند مقدور است. این اما و اگرها باعث شده است که بین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تلویزیون‌هاي سه بعدی هم جنگی تکنولوژیکی در گیرد. جنگی که در یک طرف طرفداران تکنولوژی اکتیو شاتر(کارخانه‌هاي سامسونگ، پاناسونیک و سونی) ایستاده اند و در سوی دیگر شرکت‌های فیلیپس و ال‌جی به عنوان تولیدکننده تلویزیون‌های سه‌بعدی مبتنی بر تکنولوژی پسیو. جنگی كه باعث شده است خریداران تلویزیون‌هاي سه بعدی با سوالاتی نظیر کدام تلویزیون سه بعدی بهتر است؟ چه برندی بخریم؟ کدام تکنولوژی (اتیو شاتر، پسیو) بهتر، بی‌دردسرتر و بی‌خطر است؟ و... مواجه شوند. اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده است، این گزارش را بخوانید. در این گزارش ما چهار نمونه از تلویزیون‌های باقابلیت و پرفروش سه بعدی را با سایزهای 40 تا 42 اینچ، در برندهای مختلف با هم مقایسه کرده‌ایم و مزایا و معایب هر یک را به اختصار معرفی کرده‌ایم. (قیمت تلویزیون‌ها با هدایای ضمن خرید و پکیج سه بعدی که شامل عینک و محتوای سه بعدی است اعلام شده است)


LG
مدل:42LW57000
محدوده قیمت تلویزیون: یک میلیون و 700 هزار تومان
محدوده قیمت عینک: 7 تا 12 هزار تومان




ویژگی‌ها: این تلویزیون 42 اینچ بر خلاف سایر نمونه‌هاي موجود در بازار، مبتنی بر تکنولوژی پسیو است.این تلویزیون هوشمند (Smart TV) با نسبت کنتراست 1:8000000 ،دارای قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی ،قابلیت دسترسی به اطلاعات فایل با استفاده از مدیا لینک و... است.
تلویزیون مذکور با کمک عینک‌هاي سبک وزن 15 گرمی و ارزان قیمت پسیو تصاویر سه بعدی را نمایش مي‌دهند که این عینک‌ها به دلیل اینکه فاقد مدار الکترونیکی هستند کمتر از عینک‌های اکتیو شاتر باعث سردرد و سرگیجه و... مي‌شوند.
در مورد زاویه دید این تلویزیون هوشمند هم باید بگوییم این تلویزیون خطوط افقی را به خوبی نمایش می‌دهد. ضمن اینکه در صورت چرخش سر شاهد تصویر سیاه یا نامشخص نخواهید بود. این تلویزیون همچنین قابلیت پخش فرمت HD DivX، قابلیت DLNA/WiFi و قابلیت Time Machine Ready) DVR) را دارد.
نقاط ضعف: یکی از نقاط ضعف تلویزیون هوشمند ال جی، زاویه دید عمودی محدود آن است. البته شرکت ال‌جی اعلام کرده است که زاویه دید عمودی چندان به کار نمي‌آید و سایر شرکت‌ها که زاویه دید عمودی را به خوبی نمایش مي‌دهند چندان استفاده‌ای از آن نمي‌کنند. برخی نیز مي‌گویند، عینک‌های سبک وزن پسیو نیز مانند سایر برندها باعث سردرد و سرگیجه و... مي‌شود که البته شرکت ال‌جی به شدت این موضوع را تکذیب کرده است.



SONY
مدل:KDL-40NX710
محدوده قیمت تلویزیون: دو میلیون و 550 هزار تومان.




محدوده قیمت عینک: 160 هزار تومان.
ویژگی‌ها: تجهیز به فناوری نور زمینه Dynamic Edge LED و پانل OptiContrast، فناوری حرکت فریم سریع 100 هرتز پیشرفته با مکانیزم کاهش لرزش تصویر، تجهیز به Wi-Fi داخلی، تجهیز به موتور براویا برای پردازشگر پیشرفته سیگنال که تصاویر را به منظور حذف اختلال، پارازیت و نویز، پاک و تمیز مي‌کند.
تلویزیون سه بعدی sony به سیستم کاهنده نویز تصویر MPEG مجهز است و به انواع روابط خروجی و ورودی مجهز است. امکان برقراری ارتباط شبکه زنده دیجیتال DLNA، قابلیت نمایش عکس با کیفیت HD و... از سایر ویژگی‌هاي این تلویزیون است.
نقاط ضعف: از آنجا که KDL-40NX710 مبتنی بر تکنولوژی اکتیو شاتر است برای دیدن تصاویر سه بعدی توسط این تلویزیون باید از عینک‌های سنگین وزن مبتنی بر همین تکنولوژی استفاده شوند. عینک‌هایی که وزنی بیش از 30 گرم دارند و نیاز به شارژ دارند. باور اکثر کارشناسان بر این است که عینک‌های مبتنی بر تکنولوژی اکتیو شاتر باعث سردرد، حالت تهوع و... مي‌شوند و بهتر است استفاده از آنها با وقفه‌هاي چند دقیقه‌ای باشد.
یکی دیگر از نقاط ضعف این تلویزیون این است که مانند سایر تلویزیون‌هاي مبتنی بر تکنولوژی اکیتو شاتر دارای پرش تصویر هستند. زاویه افقی این مدل محدود و زاویه عمودی آن باز است.




SAMSUNG
مدل: 40D6940
محدوده قیمت تلویزیون: دو میلیون و 99 هزار تومان




محدوده قیمت عینک: مدل 3100 باتری خور، با قیمتی حدود 41 هزار تومان و مدل 3700 شارژی با قیمت 125 هزار تومان.
ویژگی‌ها: این تلویزیونSMART TV از لحاظ طراحی ظاهری از سایر برندها یک سر و گردن بالاتر است. نسبت کنتراست این تلویزیون هم 1به7000000 است. قابلیت جست‌وجوی خودکار کانال در دسترس، اسکن تصویر 400 هرتز، تجهیز به چهار ورودی HDMI و سه ورودی USB، تجهیز به موتور پردازش تصویر 3D HyperReal و... از سایر ویژگی‌هاي این تلویزیون است. به گفته کارشناسان بازار، این برند در زمینه طراحی و دیزاین تلویزیون‌هایش حرفی برای گفتن دارد و در غیر این صورت تلویزیون‌هاي سه‌بعدی این برند تفاوت چندانی با سایر نمونه‌هاي اکتیو شاتر موجود در بازار ندارد.
نقاط ضعف: یکی از نقاط ضعف مدل 40D6940 و کلا تلویزیون‌های سه بعدی مبتنی بر تکنولوژی اكتيوشاتر، پرش بیشتر تصویر در نمونه‌هاي اکتیو شاتر است.
سایه‌هاي ناخواسته هم در این تلویزیون با وجودی که اندک است، اما وجود دارد. زاویه دید افقی این تلویزیون هم محدود است و در عوض زاویه دید عمودی این تلویزیون بر خلاف نمونه‌هاي مبتنی بر تکنولوژی پسیو باز است. همچنین همانند سایر تلویزیون‌های مبتنی بر تکنولوژی اکتيو شاتر، مدل 40D6940 دیدن تصاویر سه بعدی منوط به وجود عینک سنگین وزنی است که قابل شارژ است.




Panasonic
مدل:42st30
محدوده قیمت تلویزیون: یک میلیون و 904 هزار تومان




محدوده قیمت عینک: 180 هزار تومان
ویژگی‌ها: این تلویزیون پلاسمای سه بعدی به سیستم Infinite black PRO 2 برای نمایش رنگ مشکی عمیق تر مجهز است. در این تلویزیون کنتراست در مکان‌هاي روشن در حد قابل توجهی افزایش یافته است. این تلویزیون به تکنولوژی plasma display panel مجهز است که دارای پنل سه بعدی پلاسما است.
42ST30 همچنین فاقد محدوديت زاویه دید است و کاربر از هر زاویه ای که تمایل داشته باشد، در حالت‌های مختلف خوابیده و ... می‌تواند تصاویر سه بعدی را مشاهده کند. همچنین در صورت چرخش سر صفحه تلویزیون سیاه نمي‌شود و همان تصویر سه بعدی دیده مي‌شود. ضمن اینکه این تلویزیون برای انجام بازی‌هاي اکشن و... انتخاب بسيار خوبی است. تجهیز به اتصالات ویدئویی کامپوننت، کامپوزیت ویدئو، اترنت، HDMI، نوری صوتی، اسکارت، USB، خروجی صوتی دیجیتال و... از سایر ویژگی‌هاي این تلویزیون
است.
نقاط ضعف: این تلویزیون هم از تکنولوژی اكتيو شاتر بهره‌مند است و طبعا تصاویر سه‌بعدی توسط عینک‌هاي سنگین وزن و گران قیمت اکتیو شاتر
نمایش داده مي‌شوند. همچنین عینک این تلویزیون نیازمند به باتری است.
در مورد کیفیت تصویر این تلویزیون هم باید بگوییم که کیفیت پخش تصاویر دو بعدی توسط 42ST30 در حد بسیار خوبی است، اما کیفیت تصویر سه بعدی آن در حد سایر برندها نیست.





           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی
معرفی برترین تبلت های موجود در بازار ایران به همراه قیمت، مهر 1390


در تیر ماه سال 1390، کلیه تبلت های موجود در بازار تهران را معرفی کرده و قیمت آنها را نیز اعلام کردیم. همچنین، تبلت های ارزان تر را برای کاربرد های سبک تر معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم تبلت هایی که به تازگی وارد بازار شده اند را به همراه قیمت آنها، اعلام کنیم. همچنین قیکت برخی از تبلت ها نسبت به ماه پیش کاهش یا افزایش داشته که به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

برای مشاهده قیمت تبلت های موجود در بازار ایران در تیر ماه 1390 مقالات زیر را که توسط زوم آی تی تهیه شده مشاهده کنید:





Motorola Xoom



این تبلت دارای پردازنده Dual Core و صفحه نمایش 10.1 اینچی است و رزولوشن 1280 در 800 دارد. دوربین تبلت Xoom که 5 مگاپیکسل است کیفیت متوسطی دارد. قابلیت ضبط 720P و پخش فیلم با رزولوشن 1080P به همراه Wifi 802.11n ، Bluetooth2.1 ، EDR و 32 گیگابایت حافظه onboard از دیگر مشخصات این تبلت است. باتری قدرتمند این تبلت برای مشاهده 10 ساعت ویدئو کافی است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد این تبلت مقاله زیر را مشاهده کنید:



قیمت قدیم: مدل 32 گیگابایتی در تیر ماه 1390 معادل 950 هزار تومان


قیمت جدید: مدل 32 گیگابایتی در مهر ماه 1390 معادل 780 هزار تومان



BlackBerry PlayBook



این تبلت دارای نمایشگر 7 اینچی و پردازنده dual-core OMAP 4430 است. دوربین این تبلت پشت آن قرار گرفته و یك لوگوی كلاسیك BlackBerry هم پشت این تبلت دیده می شود. دكمه های volume play / pause, and a power / lock button بالای این تبلت قرار گرفته اند. در لبه پایینی تبلت پورت های mini-HDMI, micro USB و پورت مخصوص شارژ تبلت وجود دارد.


روی دستگاه دكمه یا كنترلری وجود ندارد و بیشتر كنترلر ها در دیواره های كناری دستگاه قرار دارند. صفحه نمایش كیفیت بسیار خوبی دارد. نور صفحه زیاد است و رنگ ها بسیار خوب نمایش داده می شوند. زاویه دید آن نیز مانند iPad و حتی بهتر از آن است. رزولوشن این تبلت 1024 در 600 پیكسل بوده و حساسیت صفحه لمسی آن بی نظیر است.


برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد این تبلت می توانید لینک زیر را مشاهده کنید.



قیمت قدیم: مدل 64 گیگابایتی در تیر ماه 1390 معادل 1 میلیون و 40 هزار تومان


قیمت جدید: مدل 16 گیگابایتی موجود در بازار در مهر 1390 معادل 850 هزار تومان



Acer Iconia A500 و Acer Iconia W500


رزولوشن مدل Acer Iconia A500 در سایز 10 اینچ برابر 1280 در 800 است. شما می توانید تصاویر Full HD را در این تبلت مشاهده كنید و با استفاده از پورت HDMI آن، تصاویر ویدئویی یا عكس های خود را روی نمایشگر بزرگتری مانند تلویزیون مشاهده كنید. وزن Iconia A500 حدود 700 گرم بوده و با حافظه 32 گیگابايت عرضه می شود.


سیستم عامل مدل A500،اندروید است. تبلت W500 مشخصات مشابهی با این تبلت دارد ولی سیستم عامل آن Windows است.



قیمت قدیم: مدل 32 گیگابایتی Acer Iconia A500 معادل 780 هزار تومان و قیمت مدل Acer Iconia W500 نیز در تیر ماه 1390 معادل 980 هزار تومان است.


قیمت جدید: مدل 32 گیگابایتی Acer Iconia A500 معادل 700 هزار تومان و قیمت مدل Acer Iconia W500 نیز در تیر ماه 1390 معادل 1 میلیون و 30 هزار تومان است. مدل 16 گیگابایتی این دستگاه 40 هزار تومان ارزان تر می باشد.



Samsung Galaxy Tab



تبلت های Galaxy سامسونگ در دو سایز 7 و 10.1 اینچی تولید شدند. ولی سایز 10.1 اینچی این تبلت هنوز وارد بازار ایران نشده است. برای مشاهده مشخصات این تبلت می توانید این لینک را مشاهده کنید.


Galaxy Tab سامسونگ اولین تبلت اندروید بود که توانست با iPad رقابت کند و فروش قابل ملاحظه ای داشته باشد. Galaxy Tab به اندازه قابل ملاحظه ای کوچکتر از iPad است، صفحه نمایش 7 اینچی آن وضوح تصویر یکسان با صفحه نمایش 9.7 اینچی iPad دارد. نرم افزارهای بسیار متنوع اندروید، دروبین، قابلیت استفاده به عنوان تلفن همراه و امکان اتصال کارت microSD از برتری های Galaxy Tab نسبت به iPad است.



قیمت قدیم: مدل 16 گیگابایتی این تبلت در تیر ماه 1390 معادل 600 هزار تومان


قیمت جدید: مدل 16 گیگابایتی این تبلت در مهر ماه 1390 معادل 650 هزار تومان و مدل 32 گیگابایتی آن معادل 750 هزار تومان



iPad و iPad2



همانطور که می دانید این تبلت ها، از پرفروش ترین های بازار هستند. قدرت گرافیک، کیفیت بالای صفحه نمایش، سیستم لمسی قوی و App های زیاد و کاربردی از جمله عواملی هستند که فروش این محصولات را بالا می برند.



قیمت قدیم:


iPad 64 GB WIFI با قیمت 890 هزار تومان


iPad2 16GB WIFI با قیمت 900 هزار تومان و با 3G به قیمت 1 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد.


iPad2 32GB WIFI با قیمت یک میلیون تومان و با 3G به قیمت 1 میلیون و 250 هزار تومان به فروش می رسد.


iPad2 64GB WIFI با قیمت یک میلیون و صد هزار تومان و با 3G به قیمت 1 میلیون و 350 هزار تومان به فروش می رسد.


قیمت جدید:


iPad 64 GB Wifi قدون تغییر قیمت 890 هزار تومان


قیمت مدل های Wi-Fi آیپد2 حدودا 30 هزار تومان و قیمت مدل های 3G آن حدودا 100 هزار تومان نسبت به قیمت قدیم کاهش یافته است.



MSI Winpad 100W



بالاخره نوبت به کاربرانی می رسد که نه طرفدار تبلت های Android هستند و نه طرفدار iPad . ممکن است شما به دنبال تبلت ویندوزی باشید و ترجیح دهید سیستم عامل تبلت شما، ویندوز باشد. خوشبختانه این نوع تبلت در بازار تهران موجود است و شما می توانید WindPas MSI را با سیستم عامل Windows7 و پردازنده Intel Atom Z530 1.60 تهیه کنید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر به دنیال یک تبلت ظریف و زیبا هستید، MSI WindPad خیلی شما را راضی نخواهد کرد. چراکه کمی بزرگ است.



قیمت قدیم این مدل در تیر ماه 1390 معادل 930 هزار تومان بوده و تا مهر ماه تغییر زیادی نکرده است


مدل های جدیدی که اخیرا وارد بازار شده اند


Eee Pad Transformer



EEE Pad Transformer ایسوس خیلی جالب طراحی شده است و مانند معنای نامش (Transformer) می تواند تغییر کند. اما به چه چیز ؟ این Pad می تواند به یک نوت بوک با کیبورد تغییر هویت دهد . بنابراین شما می توانید از پورت های USB آن استفاده کنید و عمر باتری آن را نیز به بالای 16 ساعت ارتقا دهید.


با باز کردن Dock از تبلت Asus می توانید آن را به یک تبلت یا سوپر موبایل سبک برای دیدن فیلم و موسیقی و استفاده از اینترنت تبدیل کنید. این تبلت دارای سیستم عاملAndroid مخصوص تبلت یعنی HoneyComb است و با اتصال به Dock می تواند یک Keyboard و چند پورت مورد نیازتان رانیز داشته باشد. در ادامه مشخصات کامل تر این تبلت را مشاهده می کنید.




  • NVIDIA Tegra 2


  • Google Android OS Honeycomb


  • 1x mini HDMI


  • 1x micro SD


  • 1080p HD Video


  • 10.1" WXGA 1280×800 IPS with capacitive touch


قیمت جدید: مدل 16 گیگابایتی در مهر ماه 1390 معادل 790 هزار تومان


HTC Flyer



این تبلت دارای یك قلم نوری یا Stylus است كه می توانید برای نوشتن از آن استفاده كنید. زمانی كه از قلم این تبلت استفاده می كنید، میزان فشار قلم بر صفحه قابل تشخیص است و هرچه فشار بیشتر شود، اثر قلم نیز بیشتر می گردد. وزن تبلت نیز بسیار مناسب است. حدود 450 گرم و به این ترتیب شما می توانید آن را به آسانی حمل كنید.


تبلت HTC از لحاظ ظاهری زیبا و منحصربه فرد است. اگر قصد دارید بیشتر از تبلت خود به عنوان یك دفترچه الكترونیكی استفاده كنید، این تبلت مناسب شماست. چراكه برای نوشتن روی تبلت می توانید از قلم آن استفاده كنید و همانطور كه می دانید نوشتن و نت برداری با قلم بسیار ساده تر از نت برداری و نوشتن با انگشتان دست است.


از دیگر مشخصات این تبلت می توان به موارد زیر اشاره کرد:




  • سایز: 195 در 122 در 13.2 میلیمتر


  • وزن: 420 گرم


  • نمایشگر: 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600


  • پردازنده: 1.5 گیگاهرتز برای Browse كردن بهتر و اجرای بهتر Multitasking


  • پشتیبانی از Adobe Flash و HTML5


  • پرینت گرفتن با استفاده از Wi-Fi زمانی كه به نسخه چاپ شده اطلاعات نیاز دارید


  • دارای دوربین جلو 1.3 مگاپیكسل و دوربین پشت 5 مگاپیكسل



           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 22:20
ازیتا کرمی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 1946
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ